بیماری های مقاربتی
نوشته شده توسط : سحر

بسیاری از بیماریهای مقاربتی هیچ علامتی ندارند. اگر درمان نشود ، می تواند بر باروری تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش دهد.

 

بیش از 50 درصد موارد جدید کلامیدیا و سوزاک در زنان 15 تا 24 سال رخ می دهد. سالانه حدود 357 میلیون مورد جدید سیفلیس ، کلامیدیا ، سوزاک و تریکومونیازیس در سراسر جهان رخ می دهد.

 

بسیاری از زنان به دلیل نداشتن علائم بیماری های مقاربتی نیازی به درمان ندارند. برآوردها نشان می دهد که از هر پنج آمریکایی یک نفر تبخال تناسلی دارد ، اما حدود 90 درصد مردم نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند.

 

اگر بیماری های مقاربتی درمان نشوند ، می توانند منجر به ناباروری در زنان شوند. همچنین خطر عوارضی مانند درد شکم یا حاملگی خارج رحمی را افزایش می دهد.

کلامیدیا

این نوع باکتری ها باعث ایجاد کلامیدیا می شوند. بسیاری از افراد مبتلا به کلامیدیا علائم قابل توجهی ندارند. هنگام بروز ، علائم به طور کلی شامل موارد زیر است:

 

درد یا ناراحتی در حین مقاربت یا ادرار.

ترشحات سبز یا زرد از آلت تناسلی یا واژن

درد در ناحیه زیر شکم

در صورت عدم درمان ، کلامیدیا می تواند منجر به موارد زیر شود:

 

عفونت های پیشابراه ، پروستات یا بیضه.

بیماری التهابی لگن

عقیم بودن

در صورت عدم درمان ، یک زن باردار مبتلا به کلامیدیا می تواند در بدو تولد به نوزاد خود منتقل شود.

 

کودک مبتلا به کلامیدیا ممکن است دچار موارد زیر شود:

 

عفونت ریه

عفونت چشم

کوری

آنتی بیوتیک ها به راحتی می توانند کلامیدیا را درمان کنند.

سفلیس

 

سفلیس یک بیماری خطرناک ، مسری و مداوم است که می تواند سالها فرد را در مورد آن استنباط کند. این بیماری یک بیماری نسبتاً شایع است و علائم آن در طول زمان متفاوت است. این علائم در 4 مرحله مختلف بروز می کند و در صورت عدم درمان می تواند منجر به مرگ شود. تشخیص و درمان بر عهده یک متخصص است و با مراجعه به موقع ، سیفلیس محتمل است.

 

سفلیس یک بیماری مقاربتی است که توسط باکتری Treponema pallidum ایجاد می شود. این نوع باکتری از طریق رابطه جنسی به شخص دیگر منتقل می شود. با این حال ، راه اصلی انتقال سیفلیس از طریق تماس جنسی با اندام های مختلف جنسی مانند آلت تناسلی ، مقعد و دهان است. علاوه بر تماس جنسی ، این بیماری از طریق مادر آلوده در دوران بارداری یا هنگام تولد به جنین منتقل می شود.

شیوع بیماریهای منتقله از راه جنسی

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، عفونت های مقاربتی از جمله پنج بیماری هستند که مردان و زنان می توانند درمان کنند. [1]

 

 

بیماریهای مقاربتی در مردان

در برخی موارد ، ما می توانیم یک بیماری مقاربتی بدون علائم داشته باشیم. اما برخی از بیماریهای مقاربتی علائم واضحی را در فرد ایجاد می کنند.

شایع ترین علائم بیماری های مقاربتی در مردان عبارتند از:

 

درد یا ناراحتی در حین مقاربت یا ادرار.

زخم ، تورم یا بثورات در آلت تناسلی ، بیضه ها ، مقعد ، باسن ، ران یا دهان.

ترشح یا خونریزی غیر معمول از آلت تناسلی

بیضه های دردناک یا متورم

سوزاک سوزاک *

ناشی از باکتری است.

این می تواند باعث ترشحات واژن یا درد شدید شکم در زنان شود ، و می تواند باعث ترشح آلت تناسلی و احساس سوزش شدید هنگام ادرار در مردان شود.

آنها.

• ممکن است هیچ علائمی نداشته باشید.

• از طریق آزمایش و با آنتی بیوتیک درمان می شود.

• در صورت عدم درمان ، ممکن است مشکلاتی بوجود آید.

درمان سریع فرد و شریک زندگی او برای جلوگیری از گسترش بیماری مهم است.

عوامل خطر

هر کسی که دارای چندین جنس است مستعد ابتلا به بیماری های مقاربتی است. عوامل زیر این خطر را افزایش می دهند:

 

رابطه جنسی محافظت نشده

رابطه جنسی با فردی که اخیراً از کاندوم لاتکس استفاده نمی کند ، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. استفاده نادرست از کاندوم نیز می تواند منجر به بیماری های رقابتی شود.

رابطه جنسی با افراد بیشتری: هرچه افراد بیشتری رابطه جنسی داشته باشند ، خطر ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی افزایش می یابد و رابطه جنسی با بیش از یک نفر در این خطر بیشتر است.

سابقه بیماری رقابتی: سابقه بیماری رقابتی احتمال عود را افزایش می دهد.

مصرف زیاد الکل و مواد مخدر: مصرف زیاد الکل و مواد مخدر میل جنسی را افزایش می دهد.

تزریق داروها: سوزن های زیر پوستی خطر بیماری هایی مانند ایدز ، هپاتیت B و هپاتیت C را افزایش می دهند.

سن کم: نیمی از این بیماریهای جنسی در سنین 15 تا 24 سالگی رخ می دهد.

مردانی که برای افزایش میل جنسی دارو مصرف می کنند: مردان

یاندکند ، احتمال انتقال عفونت به شریک جنسیاش را چگونه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. استفاده از نامناسب یا ناپیوسته از کاندوم هم خطر ابتلا به این عفونتها را افزایش دهد.

داشتن رابطه به جنسی دهانی ممکن است خطر کمتری داشته باشد آیا ولی باز نشده است بدون استفاده از کاندوم یا دنتال دم (کاندوم دهانی) عفونت های مورد نیاز منتقل شوند. کاندوم های دهانی قطعات لاستیکیِ نازک و مربعی‌شکلی را که از لاتکس یا سیلیکون ساخته شده است و از تماس مستقیم پوستی استفاده کرده است.

 

داشتن شریک های جنسی متعدد. افزایش تعداد جنبش های جنسی افزایش خطر ابتلا به عفونت های منتقل از راه جنسی خرید. این موضوع در مورد شخصی که همزمان با چند نفر رابطه داشته اند و در مورد شخصی بوده اند که هر بار تنها با یک نفر رابطه داشته اند ، صدق داشته اند.

داشتن تجربه ازٔ ابتلا به عفونت های منتقل از راه جنسی. داشتن پیش ازٔ ابتلا به عفونتهای منتقل از راه جنسی باعث شده است که بدن راحتتر به عفونتهای دیگری از این دستها تبدیل شود.

 





:: برچسب‌ها: بیماری های مقاربتی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: